2021. április 28., 12.30-17.25
Online közvetítés
Magyar nyelven zajlik, Magyar nyelvű
A közlekedés, beleértve természetesen az áruszállítást is, mint a szén-dioxid kibocsátások közel egyharmadáért felelős emberi tevékenység, egyre kiemeltebb fókuszpontja a klímaváltozás elleni küzdelemnek.
Az EU-ban ez az arány mintegy 30%, amelynek 72%-a a közúti közlekedésből származik. A személyszállításból származó szén-dioxid-kibocsátás aránya jelentősen eltér az egyes közlekedési eszközöket tekintetében. A személygépjárművek a leginkább szennyezőek, az európai közúti közlekedésből adódó teljes szén-dioxid-kibocsátás 60,7 százalékáért felelősek.
Az sem mindegy azonban, hogy hány utast szállít egy-egy autó: ha többet és nem egyedül utazik a sofőr, akkor a legkevésbé szennyező járművek közé tartozhat. Európában azonban átlagosan csupán 1,7 utast szállít egy autó, így pedig más közlekedési eszközök, mint például a buszok, jelenleg kevésbé káros alternatívát jelentenek.
Az EU egyik legfontosabb célja, hogy 2050-re – 1990-hez képest – 60%-ra csökkentse a közlekedésből származó szén-dioxid-kibocsátást mértékét. Hazánkban az e célok elérését célzó intézkedési terveket az Éghajlatváltozási Cselekvési Terv (ÉCST) határozza meg. E szerint Magyarországon is az egyik legnagyobb kihívást jelentő ágazat a közlekedés – a szektor ÜHG kibocsátása jelenleg is emelkedik a közlekedési igények növekedésével. Hosszú távon viszont – a közlekedési elektrifikáció elterjedésével, más új, innovatív technológiák révén jelentősen csökkenhet az emisszió.
.
Ennek részét képezik azok a programok is, amelyek a vasúti közlekedés elektrifikációját, az elektromos töltőhálózat kiépítését, fejlesztését, az elektromos autóbuszok üzembe helyezését és az elektromos személyautók vásárlását támogatják. Nem mindegy azonban, hogy az ezek üzemeltetéséhez szükséges energiát, hol milyen energiahordozó forrásból és milyen technológiával állítják elő, illetőleg, hogy az előállított energiát milyen hatékonysággal használják fel, pl. a Holland Királysággal együttműködésben elindított hazai Lean&Green logisztikai programmal.
E kérdéskört járja körül konferenciánk, bemutatva a zöld mobilitás lehetőségeit az egyéni és a közösségi közlekedés, illetve az áruszállítás és logisztika terén, számba véve az energiaellátás környezetkímélő és hatékonyságnövelő módszereinek alkalmazását. Bemutatjuk, hogy mik a nemzetközi trendek, mik a célszámok, s mire számíthatunk tágabb környezetünkben, a Kárpát-medencében és azon túl.
A rendezvény az Innovációs és Technológiai Minisztérium támogatásával valósul meg.
PROGRAMTERV
Moderátor: Balogh Zsuzsanna közgazdasági igazgató, Trenecon Kft.
12.20 – 12.30 | Belépés, technikai beállítások, bejátszó videó | ||
12.30 – 12.35 | Köszöntő - Zöld mobilitás a klímapolitikában | Dr. Botos Barbara klímapolitikáért felelős helyettes államtitkár, Innovációs és Technológiai Minisztérium | |
12.35 – 12.50 | Zöld és e-mobilitás jelene és jövője Magyarországon | Alföldy-Boruss Márk Villamosenergia Főosztály főosztályvezetője, Innovációs és Technológiai Minisztérium | |
12.50 – 13.05 | A Zöld Busz Mintaprojekt eddigi eredményei és a Zöld Busz Program tervei | Erős Veronika szakmai vezető, Neumann János Közhasznú Nonprofit Kft. | |
13.05 – 13.20 | Kérdések és válaszok | ||
13.20 – 13.40 | Klímatudatos közlekedéstervezés | Somodi László közlekedésfejlesztési főigazgató, Budapest Fejlesztési Központ | |
13.40 – 14.00 | Fejlesztések a fenntartható tömegközlekedés területén |
|
|
14.00– 14.15 | A mobilitás jövője - Fenntartható trendek az autózásban | Rónai-Horst László ügyvezető, Mercarius Kft. | |
14.15 – 14:30 | A TESLA és az e-autózás | Bajor Krisztián értékesítési vezető, 101 EV Park Kft. | |
14.30 – 14.45 | Városi kerékpározás, aktív- és mikromobilitás trendjei és budapesti fejlesztési lehetőségei | Bodor Ádám mobilitásfejlesztés igazgató, Budapesti Közlekedési Központ Zrt. | |
14.45 – 14.55 | Kérdések és válaszok | ||
Karbonmentes logisztika – a Lean&Green Platform bemutatkozása |
|||
Moderátor | Szabó Éva Gazdasági és Kereskedelemfejlesztési Vezető Tanácsadó | ||
15.00 – 15.10
|
Köszöntő |
René van Hell a Holland Királyság magyarországi nagykövete
|
|
15.10– 15.30 | A L&G Program bemutatása | Krázli Zoltán szektormenedzsment igazgató, GS1 Magyarország | |
15:30 – 15.50 | Milyen megtakarítások realizálhatók? - Az Akcióterv bemutatása | Ujlakán Tibor ügyvezető, T75 Consulting | |
15:50 – 16.10 | Mérési módszertan - A bázis év adatszolgáltatási kihívásai | Csipes Péter ügyvezető, STI Hungary | |
16:10 – 16.30 | Az okos és fenntartható mobilitás tanulmány ismertetése | Lukács Ákos Fenntarthatóság és klímaváltozás üzletág vezető, Deloitte Magyarország | |
16.30 – 16.50 | Hogyan tegyük fenntarthatóvá flottánkat? |
Harmat Eszter Kereskedelmi igazgató, Leaseplan Magyarország |
|
16.50 – 17.00 | Új Lean&Green stratégiai partner bemutatkozása | Szarvas Gábor, Magyar Környezettudatos Építés Egyesülete | |
17.00 – 17.15 | Kérdések-Válaszok | ||
17.15 – 17:25 | Következő lépések | Krázli Zoltán szektormenedzsment igazgató, GS1 Magyarország |
A rendezvény az Innovációs és Technológiai Minisztérium támogatásával valósul meg.