V. ÖKOINDUSTRIA

Nemzetközi Környezetipari, Energiahatékonysági és Megújuló Energiaforrások Szakkiállítás

V. ÖKOINDUSTRIA
Nemzetközi Környezetipari, Energiahatékonysági
és Megújuló Energiaforrások Szakkiállítás
2017. november 8–10.
Budapest, a Vasúttörténeti Park (1142 Budapest, Tatai u. 95.) 

kicsi okoindustri 5os logo
barczylogo
2. Hírlevél


2017. július 3.





Interjú Soósné Bárczy Eszterrel a Bárczy Kft. ügyvezetőjével



A Bárczy Kft. 25 éve résztvevője a hazai környezetiparnak. Kiállítóként már a legelső Ökoindustrián képviseltette magát.



Nagyon sok ügyféllel vagytok kapcsolatban. Nagyságrendileg kb. hány partnerről beszélhetünk, akik vásárolnak tőletek?

Éves szinten 1000 körül lehet ez a szám.

Milyen területekről kerülnek ki a cég partnerei?

Cégünk kizárólag vállalatok számára értékesít. Felitatóanyagainkat, kármentő eszközeinket a veszélyes folyadékokkal dolgozó ipari termelő cégek, olajleválasztó berendezéseinket az építőipari kivitelező vállalkozások vásárolják.

Évközben hogyan tudjátok tartani a kapcsolatot ennyi partnerrel?

Elsősorban elektronikus úton kommunikálunk, telefonon, emailben, weboldalon keresztül. Ha valaki igényli, örömmel kimegyünk egyeztetni, felmérni az igényeket, de ez töredéke a teljes esetszámnak.

Miért a töredéke? Nincs rá kapacitásotok?

Kapacitásunk lenne és nagyon örülünk minden látogatási lehetőségnek, de a mindennapos rendelések esetében általában nem igényli a partner. Az utóbbi években sok munkát fektettünk a weboldalunk fejlesztésébe, és folyamatos karbantartásába, hogy minél több termékinformáció legyen elérhető. A legtöbben ez alapján tájékozódnak, már tudják, mit akarnak, amikor bejelentkeznek nálunk. A kollégák azért tisztázni szokták pár kérdéssel, hogy a partner biztosan a megfelelő eszközt választotta-e a megoldandó problémájához.

A cégetek kezdettől fogva kiállít az Ökoindustrián. Hogyan látod, a partnerek mennyire kedvelik az ilyen jellegű személyes kapcsolattartást? Hogyan értesülnek a kiállításról?

Minden partnerünknek küldünk meghívót a kiállításra, amit általában szívesen fogadnak, mert szakmai céllal kiszakadhatnak egy kis időre a napi rutinból. Mindig jó érzés, amikor valaki úgy lép oda hozzánk: Köszönöm a meghívást, bejelentkezem, eljöttem, hogy felhasználjam. Így mindkét fél hozzárendelhet egy arcot a névhez, telefonhanghoz, akivel korábban nem találkozott személyesen.

Hasznosak is ezek a beszélgetések vagy csak a kapcsolattartást szolgálják? Előkerülnek a kiállításon különféle igények is?

Főleg az aktualitások kerülnek elő, Mindenki elmondja, éppen milyen fázisban tartanak nála a projektek, milyen megoldandó problémái vannak. Sok esetben olyan is előfordul, hogy meglát minket és mondja: Hú, már mióta akartam hívni Önöket, a mentesítő készleteink megfogyatkoztak, pótolni kellene egy-két terméket. Ezek az igények nyilván előbb-utóbb egyébként is bejöttek volna, de a kiállítás adott egy apropót az ügyfélnek.

Ez inkább a régi ügyfelekre jellemző. Tudtok a kiállításnak köszönhetően új kapcsolatokat is szerezni?

Az a tapasztalatunk, hogy inkább meglévő ügyfelekkel tudunk találkozni. Ebben azért az is közrejátszhat, hogy 25 éve vagyunk jelen a piacon. Magyarország nem nagy ország, elég zárt ez a szakma, akit érdekelnek az eszközeink, az már szinte mind ismer minket.

A kiállítás után végeztek valamilyen utómunkát?

Persze, ez elengedhetetlen. A kiállítás alatt szigorúan betartjuk a partner regisztráció menetét. A kollégák mindenkitől névjegykártyát kérnek, anélkül nem lehet elengedni senkit. Vannak saját készítésű kis űrlapjaink, ezekre pár mondatban feljegyezzük, kivel mit beszéltünk, mit ígértünk neki. A kiállítást követő héten a kollégák feladata, hogy ezeket lekövessék. Így nem fordulhat elő, hogy esetleg elfelejtünk valamit.

Ti részt szoktatok venni nemzetközi kiállításokon is. Miben volt más például a müncheni IFAT?

A németek valamit nagyon tudnak. A német kiállításoknak hagyománya, híre, neve van és óriási látogatottsága. Amikor kimentünk, gondoltam, hogy nemcsak német partnerekkel fogunk találkozni. Mégis döbbenetes volt megélni, hogy az egész világ ott volt. Nincs olyan kontinens, ahonnan ne hoztunk volna névjegykártyát.

És ezekből lett végül üzlet?

Még nem.

Mit gondolsz, miért történhetett ez?  

Másfajta felkészülést igényel egy nemzetközi kiállítás. Például a CE-jelölés megszerzése nélkül nehéz nemzetközi szinten eladni. Mindenki azt mondta, tetszik a megoldás, de jelentkezzünk, ha megvan a CE. Hiába elismert a termék itthon, ez nemzetközi terepre nem elegendő.

Mi volt a benyomásod az IFAT-ról, mint kiállításról?

Változik a kiállítások fókusza, mióta mindenki az internetről tájékozódik. Már szinte nem is a termék, a szolgáltatás bemutatása a lényeg, inkább a kapcsolatteremtés és a találkozás a partnerekkel, más kiállítókkal. Az IFAT bennem egy monstre népünnepély benyomását keltette. Láttam hatalmas standokat csupán egy hátfallal, rajta megvilágított céglogó, előtte design kanapék szépen elrendezve, és ennyi. Az ember érdeklődik, leül beszélgetni, és már hozzák is a sört meg a virslit. Nyilván ehhez már kell egy ismertségi szint, hogy egy cég ezt megengedhesse magának. A másik trend, hogy a nyomtatott céges anyagok egyre kevésbé vannak jelen, sokan nem is fogadják már el, inkább pendrive-on vagy e-mailben kérik, de sokszor elég a webcím is a névjegykártyán.

Készültök már az novemberi Ökoindustriára?

Még csak gondolatban. Mindig megfogadjuk, hogy a következő kiállításra koncepcionálisan előre készülünk, de a hétköznapi rohanásban ez elég nehéz, és egyszer csak azt vesszük észre, hogy már itt is a kiállítás a nyakunkon. Mindig igyekszünk újdonságokat kivinni a régi partnerek számára, illetve olyan jellegzetes termékeket, amiből az új partnerek egy pillantással fel tudják mérni, mivel is foglalkozunk. De az idén azt hiszem, mindenképpen viszünk egy kényelmes kanapét is.

Akkor találkozunk a kiállításon, november 8-10 között.

Főtámogató

 

mav

Máv Zrt. 

 

Támogatók

nfm szines logo

http://www.trenecon.hu/

ce hu rvb hr
deloitte Holofon logo rgb EEN HU szines
MNKH   fm logo th


Médiapartnerek

ingreen log tltsz 2000x1433 800x573 transpack 2000x467 800x186 zip magazin logo 800x869 800x869 zoldunio 2000x2517 800x1006


Szakmai partnerek

electro coord th greenius
kovet logo allo 1651 meszsz
recobin  

Hátra van még:

co2libri 2017

Ez a weboldal sütiket használ. Az Uniós törvények értelmében kérem, engedélyezze a sütik használatát, vagy zárja be az oldalt.